Alternativt synsätt.

Facebook. Ett fenomen som ger oanade möjligheter, åt alla håll, för den som har tillräckligt med fantasi. Det är också en källa till förargelse för många. För som bekant, bruk och missbruk kan hänga tätt ihop, och inte bara på Facebook. Det gäller att ha is i hatten, ta vara på det intressanta och nyttiga och skippa resten.

En av mina vänner delade några små historier om livet. Den jag fäste mig vid var mannen som bar en skjorta med texten: Jag är inte 80 år gammal. Jag är härliga 16, med 64 års erfarenhet.

En 16-åring med mycket erfarenhet. Är det förklaringen till mitt sätt att förhålla mig till omgivningen? Är det därför som jag känner mig nästan som en kompis med tonårspojkar? Och att de tydligen uppfattar mig på samma sätt? Det skulle också kunna förklara en del småtokiga infall jag får.

Sexton, med lååång erfarenhet… det är onekligen en nästan svindlande tanke. Fast, å andra sidan är det just så många arbetsgivare tänker nu för tiden. De söker medarbetare som är max 25, men med minst tio års arbetserfarenhet!