Böcker!

Jag har alltid älskat böcker. Nåja, åtminstone sedan jag lärde mig läsa. Och hur det nu är, böckerna tycks älska mig tillbaka. Hur skall jag annars förklara det faktum att vi dras till varandra, böckerna och jag.

Det finns många människor som säger att de inte läser. Möjligen tittar de igenom dagstidningen, men är en artikel lång orkar de inte läsa hela. Är det månne orsaken till att alla tidningar nu för tiden kör med stora bilder för att spara på texten?

Jag tycker uppriktigt synd om dem som inte läser. De vet inte vad de går miste om, men det vet jag. Ingen är ointresserad av världen och det som sker i den. Det finns ingen som inte behöver få sin fantasi stimulerad på de olika sätt som läsning erbjuder. Så, vad är det, vari består de faktorer som håller läslusten borta?

Nu har vi (igen) kommit till den punkt då vi måste rensa ur våra bokhyllor. Vi har försökt sälja dem (böckerna) på bokloppisbord på ett par marknadstillfällen, men alldeles för få har gått åt. Ännu återstår 350 böcker som måste bort! I sinom tid kommer andra att inta deras plats, men det är en annan historia.

DSCN7994 (800x350)

En del av utbudet…

Kopierar min statusuppdatering på FaceBook:

STOR UTRENSNING!!!
Vi älskar böcker, men nu finns det för mycket. 350 böcker på svenska, finska, tyska, engelska och t.o.m. några på spanska måste bort.
Kolla att vi är hemma på Lamaslotvägen 240, tel. 050-5964 775. KOM sedan och plocka åt er! Det som inte går åt hamnar i Vestenergys brännugn.