Ödmjuk sysselsättning.

Som bekant bygger jag omklädningsrum i det nya Amazing Family Gym på Fågelberget. Det har varit en lång och delvis krokig resa för mig, men nu närmar sig upploppet.

I dag har jag fäst golvlister i golvet(!). I lokalen finns rejäla golvlister, gjorda av hyvlade 50×100, längs väggarna. Naturligtvis använde jag mig av samma sorts virke till listerna längs omklädningsrummens utsida. På samma gång blev de ett stadigt stöd för väggarnas nederkant.

Det var ganska omständigt, att först skruva fast listerna i golvet med betongskruvar, och sedan skruva fast väggarna i listerna med träskruvar. Jag arbetade knästående det mesta av tiden. Det är inte min favoritställning!

Står det inte någonstans att saliga är de ödmjuka, eller var det kanske de saktmodiga? Men det betyder väl ungefär samma sak? Hur som helst, det kommer att vara en salig dag för oss alla den dag då gymmet är klart för officiell invigning!