Ny vecka, nya uppgifter

Projekt som drar ut på tiden blir lätt påfrestande. Eller kanske jag skulle kalla dem frustrerande. Så är det för både byggaren och den som sedan blir brukaren.

Sonen har haft ett sådant projekt på gång i Amazing Family Gym Smedsby. Det är något som han kallar monkeybar, en ställning där man går armgång. Den är byggd i trä ovanpå en tyngdlyftningsställning, och de två materialen skulle förstås fogas samman.

DSCN7866 (800x473)

Jag blev den förenande länken. Efter förmiddagens Seniorgympa i Sundom tog jag itu med saken, och efter bara några timmars arbete hade jag inte bara förenat trä och stål, jag hade dessutom skruvat fast hela härligheten i golvet med åtta kilbultar.

DSCN7868 (800x600)

Nu har jag gjort vad jag har kunnat. Bollen är tillbaka hos sonen. Och jag gissar, att det inte kommer att dröja länge innan monkeybaren är klar att tas i bruk. Då kommer den att bli en utmaning för hugade gymmare. Armgång är allt annat än lätt!