Jag fick på ögat!

 

Vilket lömskt anfall! Det talas om oprovocerade attacker, men detta…  Jag vet inte var eller när, men någonstans fick jag på ögat. Kanske ett trollskott som sköts på för långt håll och därför med pilbanan felberäknad? Och därmed missade skottet grovt och istället för ryggen träffades ögat?

DSCN8004 (800x304)

Nog med dramatik. Jag har en vagel i nedre ögonlocket, en djup sådan. Den irriterar inte själva ögat, men ögonlocket och området nedanför är svullet. Ibland småvärker det på nätterna. Det tycks inte vara till någon fördel att ligga ner.

Åkomman beror på att en talgkörtel råkat ut för en bakteriell inflammation och den läker ut av sig själv. Det är bara att ha tålamod och inte bry sig om att utseendet antyder att man varit i slagsmål.

En tanke på “  Jag fick på ögat!”

Kommentarer är stängda.