Ledig utom tur

Andra vardagen i rad är jag ledig! Det hör inte till vanligheterna, inte orsaken till ledigheten heller. Det är förstås vageln i ögat som fortsätter att bråka. Den har pöst upp mer och mer för varje dag som gått och denna morgon tog jag mig till hälsovården.

DSCN8007 (800x385)

Jag hade förhoppningen att man där skulle ta hål på eländet och släppa ut trycket. Så blev det inte. Blev nog bemött med förståelse, men det var för farligt ur infektionssynpunkt med en punktering, sades det. Och jag fick med mig lite ögonsalva hem.

Nu är det bara att vänta på att varkulan spricker av sig själv. Efter det skall jag sätta salvan i ögat 2-3 gånger om dagen i fyra dygn. Så det löser sig, med kroppens förmåga till egenreparation.

Ute har vi en mellandag med halvklar himmel och -4°. Ingen sol, men det är i alla fall blått i de molnfria fälten. Det får vi minnas i snöslasket som väntas till i morgon!