Han har växt till sig!

Kvevlax kyrka i söndags.  Henri Aalto var där med sin gitarr. Alltså, en av sina gitarrer. Han är musiker på heltid och så vitt jag förstår spelar han de flesta sorters musik. Jag var bekant med honom redan i mitten av 80-talet men vi har inte haft kontakt sedan dess, utom sporadiskt på FaceBook. Därför blev det ett glatt återseende.

DSCN8021 - Kopia

Då det begav sig var han en i ett pojkgäng, fjortisar, som kom till Smedsby församlingsgård och ville spela pingis. Församlingen villkorade deras spel så, att de bara fick vara där om jag var tillsammans med dem. Det fungerade bra, och vi blev goda vänner fastän jag ”tvingade” dem att sitta med på en andakt nästan varje gång. Och jag kom underfund med att de inte kom bara för spelet. Det var också viktigt att få prata med en vuxen.

De var en sex-sju stycken, men jag har bara koll på vad två av dem håller på med idag. För resten kan jag bara hoppas att de har det bra där de befinner sig.

Må hela gänget få en God Jul och ett Lyckosamt Nytt År!