Varför finns det så många papper?

Det finns folk som tror att jag är en mycket ordningsfull person. Jag vet inte varifrån de har fått det, eller, kanske det delvis har någon grund. Men i mycket känns det som att jag sitter på en kulle av kaos.

Jag är helt enkelt inget vidare på att hålla ordning omkring mig. Mitt skrivbord flödar över av papper. Det mesta kunde säkert kastas om jag bara kom mig för att gå igenom högarna. Men lyckligtvis har jag min lilla vrå tillräckligt i skymundan för att bara vara den ena av de endast två som lider av åsynen.

DSCN8270 (800x489)

Men, det finns ett men. I hörnvrån på köksbänken har jag en liten låda. Där samlas sådan post som jag vill/behöver spara. Dit hör försändelser från Skatteförvaltningen, och just idag kom det för mig att jag kanske borde deklarera för mitt ”skogsbruk” och för mitt lilla företag, även om inga ekonomiska händelser timat under 2019.

Jag fattade alltså mod och började gräva i lådan, och hittade allt jag behövde. Jag hittade också en hel del jag aldrig kommer att behöva. De äldsta pappren var från 2018! Och hustruns min då jag sade att jag skall städa upp i lådan…  det var nästan så jag anade en liten tår av glädje!

Det finns visst saker som jag är ganska bra på, men dit hör avgjort inte papper!