Det våras i trädgården.

En blek sol lyste genom tunna moln på vår Hankmo-himmel. Som varmast hade vi +10° och då är det obestridligen vår i luften. Det stundar goda tider!

Ett av vårtecknen är bytet till sommardäck under bilarna. Idag fick jag mina däck, men det var lång leveranstid på dem. Jag beställde dem redan veckan före påsk, men först nu fanns de tillgängliga. Fanns det månne en coronafördröjning i leveransen? Men den som väntar på något gott…  nu har jag nya året-runt-däck under bilen.

På sena eftermiddagen gick jag ut i trädgården. Där ser ganska rysligt ut ännu, med all torkad gammal växtlighet från i fjol. Det var hög tid att börja putsa, av två skäl. Den gamla förnan fungerar som isolering. Är den lite tjockare finns is kvar under den och marken är frusen. Där marken hade tinat stack redan topparna av nya skott upp, men så lite att de inte skadades i min framfart.

Vårstädning utomhus är ett tacksamt företag. Det syns så påtagligt att något blivit gjort.

DSCN8271 (800x504)

T.ex. på den här lilla plätten växte ringblommor i fjol och alla de torra stjälkarna stod kvar. Nu är den klar att ta emot årets frön eller plantor.