Nystart

Sol och sommar, så känns det idag. Jag sätter mig över det faktum att det bara är + 5º ute, jag fokuserar bara på att solen skiner och att jag har doften av vår i näsan.

Alltså, jag är i rätt sinnesstämning för att ta in den kommande sommaren och den annalkande växtsäsongen, och det ledde till omedelbar aktivitet. I april kan man redan börja så sådant som måste förodlas för att få tillräckligt lång växtsäsong. Vi hade lite frön, så det var bara att skrida till verket

Det var varmt i växthuset då vi kom dit, nästan sommarvärme. Med gemensamma krafter sådde vi koriander och dill och vinbärstomater. Det planterades två dussin vitlöksklyftor och såddes betydligt fler squashfrön än vad vi har behov av, men alla gror förstås inte. Brytbönorna har vi lite dåliga erfarenheter av sedan tidigare. Vissa år gror nästan alla, andra år nästan inga. Så dem skall vi förgro mellan våta hushållspapper inne i köket. De som sedan vaknar till liv får komma i jord i växthuset.

Nu är odlingssäsongen i gång!