…och plötsligt var dagen inne…

Jag är inne i en period då jag vaknar mycket tidigt på morgonen, en la madrugada som det heter på spanska. Jag är en madrugador, men det är inte frivilligt. Gärna skulle jag sova längre om det bara ville sig.

Morgonstund har guld i mund, som det heter. Och idag på morgonen fick jag faktiskt något nyttigt uträttat. Redan kl. 7 var jag i Amazing Family Gym Smedsby, dock inte för att träna. Nej, jag hämtade överblivet virke därifrån medan det ännu var uppehållsväder, och försökte också annars få lite ordning på vindvåningen. Kom hem lämpligt då frukosten stod på bordet.

I dag var det äntligen dagen med stort D, då jag fick ta bort mina verktyg från den vind som varit min inofficiella arbetsplats den här våren. Då jag for dit för dagens andra besök kom hustrun med. Hon drog de sista penseldragen med färg medan jag plockade undan material och flyttade bord, färgburkar och täckpapper, och körde lite med dammsugaren. Då vi lämnade stället var det allra mesta av golvet fritt och synligt!

Blir det en ledig dag på måndag? Nej, inte riktigt, då finns en Seniorgrupp som skall ha en dragare. Risken finns att det är jag. Dessutom pockar Mållgan på min uppmärksamhet. Han har tappat ena framhjulet på gräsmattan idag…