Det går upp och det går ner…

Den går upp, och den går ner, min verksamhetslust. Ibland vill den inte riktigt gå i takt med att saker går sönder. För det gör de, företrädesvis i gymmen. Barnstolar ”tappar” sitsen. Leksaksspisar tappar luckor, hela överdelar lossnar. Gunghästar tappar huvuden eller medar. O.s.v.

Under en tid har söndriga saker samlats i vår källare, medan jag har försökt samla mig för att ta itu med dem. Och tänka sig, i går kom jag mig för att börja göra något åt saken.

I dag utlovas regn hela dagen, vilket betyder att vedkapandet kommer att ligga nere. Så jag går ner i vår källare, och innan kvällen är förhoppningsvis allt det söndriga reparerat.

Tro nu inte att allt är frid och fröjd med det. På gymmen finns det underhållsjobb mer än nog, men det är mestadels fråga om normal förslitning, putsande, vajerbyten…

Man behöver behövas, sägs det. Jag är ganska tillfredsställd på den punkten.