Jag borde…

Jag borde, eller jag vill — eller så är det lite av varje. Jag lyfte upp mina ögon då jag var ute nu på eftermiddagen, och det jag såg gillade jag inte till alla delar.

Trädgårdsverktygen ligger på stenar under bar himmel. De behöver ett slags litet tak, med tre väggar omkring, för att det skall bli någon ordning. Varför kom det upp just i vår? Våra verktyg har haft sin plats på de där samma stenarna så länge vi bott här, och det är ganska precis 27 år!

De där skrangliga ställningarna som varit tak över den ved jag har haft staplad bakom Lillstugan…  de ser helt enkelt förskräckliga ut och borde rivas. Och jag borde överväga om jag skall ha ved på det stället i fortsättningen.

Jag hade ärende in i hustruns garage, och där är en vedervärdig oreda. NÅGON borde ta itu med den och snygga upp stället. Och då det bara är mitt skräp som skräpar där är det lätt att gissa vem som är NÅGON.

Gräsmattan börjar vara upptorkad vilket betyder att det är möjligt att sjösätta båten. Inget stort projekt, men det skall ha sin tid.

DSCN5667 (800x481)

Och vad har jag fått gjort idag? I den kalla nordanvinden blev det inte mycket. Det grova krossgruset som snöröjaren råkat skuffa upp på gräsmattan, det kom bort med hustruns hjälp. Och som hjälpmedel hade vi denna rostiga gamla pjäs, som jag inte ens har något namn på. Den fick vi med huset, och den har också fått vara med oss i alla dessa år.

Här i huset sparas det mesta.