Veckans fynd!

I flera månader har det varit si och så med min arbetsglädje. Enklast förklarat är att konstatera faktum, att allt byggandet i gymmen sög musten ur mig till sist. Jag glömmer lätt att jag inte är någon ungdom mer, och blir lika förvånad varje gång jag tvingas inse arbetskapaciteten minskat och återhämtningstiden ökat. Men det skall väl inte bara vara fördelar med att vara pensionär.

Jag råkade alltså tappa sugen. Och att hitta den igen bland alla andra tappade sugar gick inte i en handvändning. Men idag inträffade den lyckliga stund då jag plötsligt hade återfått min sug. Jag vet inte hur det gick till, men misstänker att den satt på någon av de saker jag plockade i inköpskorgen på PUUILO. Då jag körde därifrån satt den i alla fall bredvid mig. Men den fanns inte med på kassakvittot, jag kollade!

Eftermiddagens arbetspass i Äggis kändes lätt och kort. Mycket blev gjort, och då hustrun ringde och frågade om jag inte tänkte komma hem såg jag till min förvåning att klockan passerat nitton.

Nu finns det hopp om att pannafotis-planen blir färdig inom april!